عبرت های تاریخ و وضع کنونی ما

عبرت ها به ما می گویند چه حادثه ای اتفاق افتاده و چه واقعه ای ممکن است اتفاق بیافتد. (امام خامنه ای روحی و قلبی فداء)

  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بیشترین صدمه و آسیب هایی که جوامع و سرزمین های اسلامی متحمل می شوند واز دیرباز تا کنون تاوان آن را می پردازند، سکوت مجتهدین شریعت الهی در مقابل اجتهاد مجتهدین شریعت های باطل است.

از این روست که دشمن در سرزمین های اسلامی سعی بر این دارد تا مؤمنان و مسلمانان را مقلد کسانی کند که مورد تأیید و حمایت آنها باشد چراکه می دانیم دشمن (شیطان) در جنگ با مؤمنان و دینداران، از راه دین وارد میدان مبارزه می شود و اینگونه است که با چنین ترفندهایی اسلام آمریکایی را اسلام ناب محمدی(ص) معرفی می کند و از کسانی که در این محیط ها رشد می کنند فرصت نگاه فراتر به اسلام و دین حق را گرفته است، چرا که اگر انسانها به اعماق معرفتی و حقیقت اسلام ناب و نگاهی که اسلام به انسان و عالم هستی دارد پی ببرند و این حقیقت را بچشند، فطرتهای پاک وبیدار، به پلیدی و نگاه تبهکارانه دشمن، به انسان و عالم هستی پی خواهند برد.

همانطور که با مطالعه تاریخ در ادوار مختلف می توان به وضوح مشاهده کرد، دشمن برای به دام انداختن مسلمانان در محیط های فکری و شیطانی خود، بیشترین سعی ها را بر این دارد تا افراد نفوذی خود را در جوامع اسلامی، با حمایت های مالی و فکری، در رأس موقعیت های کلیدی و حساس قرار دهد و این افراد در موقعیت های خود شروع به ترویج فرهنگ دشمن(شیطان)، به جای فرهنگ اسلامی کنند. و اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم، و اهمیت این موضوع را ببینیم، با نگاه به انقلاب اسلامی خودمان، مشاهده کردیم که طی چند سال بعد از انقلاب، حکومت اسلامی ما چه هزینه هایی را از این بابت پرداخت نموده است و چگونه شعارهای انقلاب طی شانزده سال حاکمیت تفکر تکنوکراتی سازندگی و روشنفکری ضد دینی اصلاحات منحرف شد و شعارهای شیطانی توسعه منهای عدالت و اصلاحات منهای اسلام، در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی توسط افراد به ظاهر دینی مد نظر قرار گرفت و باعث شد انقلاب اسلامی از ریل اصلی خود که همان صراط مستقیم است خارج شود و اینجا باید از مجتهدین شریعت الهی و خواص اهل حق پرسید که سکوت به چه قیمت؟ آیا از جان و مالتان ترسیدید؟ آیا دنیا را بر دین ترجیح دادید؟ مگر امام عظیم شأن خمینی کبیر نفرمود که "حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان امام زمان (عج) واجب تر است؟" اینجاست که به سخنان حکیمانه امام امت خامنه ای عزیز پی خواهیم برد که فرمود " یک حرکت بجا یک وقت تاریخ را نجات می دهد و یک حرکت نابجا گاهی تاریخ را در ورطه ی گمراهی میغلطاند". حال سؤال دیگری مطرح است و آن اینکه آیا مجتهدین شریعت الهی و خواص اهل حق با سکوت خود باعث انحراف تاریخ بشر نشده اند؟ البته باید گفت که در طول تاریخ امثال شماها وجود داشته است که یک نمونه آن شریح قاضی است که با سکوت خود باعث انحراف تاریخ بشر شد و نتیجه آن شد که فرزند پیامبر، امام حسین (ع) در واقعه کربلا به شهادت برسد. در ضمن باید یادآور شد که سربازان امام امت خامنه ای عزیز بیدارند و محال است بگذارند که بار دیگر واقعه کربلا اتفاق بیافتد.

اینجاست که اهمیت شناخت حق و اهل حق و کسب بصیرت مطرح می شود، چرا که با شناخت حق می توان اهل حق را شناخت و نکته دیگری که مطرح است، ضرورت شناخت دشمن است، چرا که تا دشمن خوب شناخته نشود نمی توان راه های نفوذ آن را بست و با آن به مقابله پرداخت.

                                                                                                                      والسلام

                                                                                                                 سیاوش کیانی

                                                                                                                     ۹۱/۰۱/۰۲

  • ۹۱/۰۱/۰۲
  • سیاوش کیانی

نظرات (۵)

سلام رزمنده-موفق باشید
سلام
واقعا مطلب خوبی بود.
خواص اهل حق کجایند؟
اهل کوفه از ما بهتر بودند.چرا؟ چون آنها حداقل شعار نمیداند که بعد عکس آن عمل کنند. اما بارها و بارها لب میگشاییم و می گوییم: مااهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند ولی در عمل میگوییم ما اهل کوفه هستیم، علی تنها بماند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این عمار؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا زمانی که زنده هستیم و اگر بارها کشته شویم و جان دوباره بگیریم بازهم جانمان را فدای سید علی خواهیم کرد.
  • جامعه توحیدی
  • سلام بر مجاهدان راه حق
    بروید سراغ کارهاى نشدنى، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهاى سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا اللَّه». خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟ جوابش این است که: «و کفى باللَّه حسیبا»؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهى، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصى که خوردى، زحمتى که کشیدى، کارى که کردى، خون دلى که خوردى، دندانى که روى جگر گذاشتى، اینها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ «و کفى باللَّه حسیبا».(امام خامنه ای)
    در پناه مهدی فاطمه(ع) موفق باشید
    سلام ان شالله مابه این خواب غفلت دچار نشویم.
    موفق باشید
  • مجاهدت اسلامی
  • با سلام. با عنایات امام زمان و شروع زمینه های دولت اسلامی شاهد در مسیر قرار گرفتن انقلاب اسلامی در ریل خود هستیم و صدور انقلاب به جهان... هرچند سالها از انقلابمان میگذرد... به امید تحقق ارمانهی انقلاب اسلامی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی