عبرت های تاریخ و وضع کنونی ما

عبرت ها به ما می گویند چه حادثه ای اتفاق افتاده و چه واقعه ای ممکن است اتفاق بیافتد. (امام خامنه ای روحی و قلبی فداء)

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


    بسمه تعالی      

                                                                                                                           

ای کسانی که به خدا ایمان آورده اید! هرگز نباید کافران که دشمن من وشماییند ، یاران خود بگیرید، شما طرح دوستی با آنان می افکنید ، در صورتی که آنان به کتابی که بر شما آمده (قرآن) سخت کافرند، و رسول خدا و شما مومنان را به جرم ایمان به خدا از وطن خود آواره کرده اند .

پس نباید، اگر شما برای جهاد در راه من و طلب رضا و خشنودی من بیرون آمده اید ، پنهانی با آنها دوستی کنید ، ومن به اسرار نهان و اعمال آشکار شما دانا ترم ، و هر کس از شما چنین کند ( یعنی با کافران پنهان دوستی کند)، سخت به راه ضلالت شتافته است.

                                                                 سوره مبارکه ممتحنه/ آیه1

در مقاله ای که پیش روست ، سعی شده تا برخی از اصولی که در مذاکرات هسته ای مطرح بوده و همچنین مواضع مقام معظم رهبری نیز در این موارد صریح وشفاف بوده ، شرح داده شود.

طی چندین سال گذشته کشور ما از لحاظ اقتصادی از سوی غرب و آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفت. دشمن اگر می بیند که نمی تواند فرهنگ اصیل اسلامی ما ، فرهنگ انقلابی ما را از ما بگیرد و ما رااز ایستادگی و استقامت بر سر آرمانهای انقلاب باز دارد، با حربه های متفاوتی با ما وارد میدان مبارزه و مقابله بر می آید، که از مهمترین آنها استفاده از تحریم های اقتصادی و ... می باشد، تا با تحت فشار قرار دادن ما از لحاظ اقتصادی و...ما را پای میز مذاکره بکشاند و سرانجام وادار به تسلیم در برابر زیاده خواهی های خود کند.این در صورتی است که آنچه غرب و آمریکا را به هراس می اندازد اسلام سازش ناپذیر است و این اسلام محمدی (ص) است ، که آرامش را از آنها گرفته؛ آنها می دانند که اسلام ناب تا قدرت های واهی شان را از آنان نگیرد و نابودشان نکند، ساکت نمی نشیند. چون این مهم را می دانند،برآنند تا بین مبانی اصیل اسلامی و انقلابی و مردم فاصله ایجاد کنند، تا مردم با پشت کردن به انقلاب اسلامی عملا از اسلام دست بردارند . این در صورتی است که مردم ما باید بدانند که برای رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب باید بتوانند مشکلات و سختی ها را تحمل کنند و به دنبال دنیاپرسیتی و رفاه طلبی و تجمل گرایی راه نیافتند، اگر به دنبال این هستیم که اسلام ناب و نهضت اسلامی را تا رسیدن به کمال یاری کنیم راهی جز این  نداریم. بنابراین ، نبایید بین مردم دو دستکی بوجود بیایید. این چیزی است که فضای کنونی کشور نیازمند آن است، تا بتوان در قضیه توافق در مذاکرات هسته ای ، تصمیم درست را اتخاذ نمود.

ملّت ایران باید متّحد باشد. از این قضایای هسته‌ای و غیر هسته‌ای و مانند اینها، دودستگی درست نشود که هر دسته یک‌جور بگویند -بالاخره یک کاری است دارد انجام میگیرد، مسئولینی دارد، دنبال میکنند؛ ان‌شاءالله آنچه منافع ملّی است تشخیص بدهند و دنبال آن باشند- بین مردم نباید دودستگی به‌وجود بیاید. دشمن این را میخواهد.

بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفراى کشورهاى اسلامى ۱۳۹۴/۰۴/۲۷

غرب و آمریکامی خواهند از صدور انقلاب ما جلو گیری کنند، می خواهنند پایداری جمهوری اسلامی ما را بر هم بزنند، آنها می خواهند با پیش کشیدن بحث مذاکرات هسته کم کم راه رخنه در پیکره انقلاب را هموار کنند و راهبرد های  شوم و خطرناک خود، که همان براندازی نظام اسلامی است را عملی کنند. وگرنه، شیطان _ شیطان بزرگ_ که دلسوز انسان نمی شود .  برای شیطان این کافی است که اگر نتوانست انسان را به ارتکاب منکری وا دارد ، راضی به سلب مستحبی از او شود ، تا بتواند تخم نفاق و گمراهی خود را در خانه دل او پرورش دهد و در نهایت انسان غافل را گمراه کند. بر این  منطق شیطانی است که می بینیم دشمنان اسلام ، ابتدای امر در مذاکرات هسته ای  موضوع انرژی هسته ای مطرح کرده و وقتی ما یک قدم کوتاه آمدیم و از خود انعطاف نشان دادیم و پای میز مذاکره نشستیم ، بحث تاسیسات نظامی و موشکی و دفاعی کشور هم به قسمت اول سناتور که هسته ای بود ، اضافه شده و فرداها  موارد و بهانه های دیگر لذا با بصیرت نافذ باید راه های رخنه دشمنان نظام و انقلاب عزیزمان ، چه نفوذ اقتصادی ، چه سیاسی و چه فرهنگی را بست.

آنها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای - این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا؛ هم اینجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول، هم آنجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول- نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد.

بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ۱۳۹۴/۰۵/۲۶

یکی دیگر از مباحث مهمی که در مذاکرات هسته ای مطرح بود و هم اینک هست ، نسبت انقلاب اسلامی با سایر مسلمانان و کشورهای اسلامی منطقه است ، که آیا نتیجه نهایی مذاکرات بر روند همکاری های منطقه ای ما با آنها تغییر خواهد کرد ؟، البته باید یاد آور شد که این دسته سوالات از سوی کسانی است که هنوز مبانی و اصول اساسی انقلاب اسلامی را نمی دانند.

باید روحیه انقلابی مان  _ایثار و شهادت برای حاکم شدن جهانی اسلام_ که از مکتب امام خمینی ره ، به ارث برده ایم ، را برای سربلندی اسلام عزیز به برادران مسلمانمان در سراسر جهان بالاخص مردم مظلوم یمن و عراق و سوریه و فلسطین و بحرین و...، تزریق کنیم و کنارشان در جهاد با مستکبرین و ظالمان گیتی بایستیم.

ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید: از ملّت مظلوم فلسطین، از ملّت مظلوم یمن، از ملّت و دولت سوریه، از ملّت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛ [اینها] همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

                                                                                                                                              خطبه‌های نماز عید فطر ۱۳۹۴/۰۴/۲۷

مساله مهم دیگری که مطرح هست اینک بعد از توافق هسته ای سیاست انقلاب اسلامی در برابر آمریکا ، چه روندی را دنبال خواهد گرفت؟

وقتی انقلاب اسلامی ایران توانست بزرگترین قدرت های شیطانی را از میان بردارد ، که در راس آنها آمریکا قرار داشت ، دولت آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، از هیچ تلاش و توطئه ننگینی برای منزوی کردن ایران اسلامی ، فروگذاری نکرد. و ماهیت ضد اسلامی خود را از آن موقع بروز داد ، و همواره در خوف صدور انقلاب به سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به سر می برد ، چرا که با این صدور انقلاب دست چپاول گری آمریکا و همدستانش قطع خواهد شد. بنابر این دشمنی آمریکا و هم پیمانانش با ایران اسلامی کم نشده ، چرا که مشکل آنها استکبار ستیزی و تفکر توحیدی انقلاب اسلامی است. از آنجا که سیاست های ما با آمریکا با هم متضادند ، دلیلی بر تغییر رویکرد نسبت به دولت آمریکا ، حتی مذاکره بر سر مسائل جهانی و منطقه ای ، اصلا وجود ندارد ، حتی اگر توافقات هسته از سوی ایران و 5+1 تصویب و اجرا شود.

در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.

خطبه‌های نماز عید فطر ۱۳۹۴/۰۴/۲۷

این نوشتار، بخش کوچکی از مواردی ، که در صورت حل مساله  توافق هسته ای، باید مورد نظر همگان قرار گیرد.

لازم است در خاتمه یاد آور شوم که در هر صورت نبایید کاری صورت گیرد که غیرت دینی و ملی ما مورد خدشه قرار گیرد ، بنابراین نبایید اجازه هیچگونه سوء استفاده و دخالت بیگانگان از مضمون این توافق را داد و تحت هیچ شرایطی به آمریکا و غرب اعتماد ننمائیم.

 

 

 

  • سیاوش کیانی