عبرت های تاریخ و وضع کنونی ما

عبرت ها به ما می گویند چه حادثه ای اتفاق افتاده و چه واقعه ای ممکن است اتفاق بیافتد. (امام خامنه ای روحی و قلبی فداء)

  • ۰
  • ۰

ما مرد جنگیم

 

 

 

بسمه تعالی

"اگر جنگ تا بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم "

                                                   امام خمینی(ره)

"ما معتقدیم که خط امام دشمن اصلی را امریکا می داند، متقابلا امریکا نیز خط امام را بعنوان دشمن خود دانسته ودر راه به انحراف کشیدن و لوث گردانیدن آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید. "

                                                                       شهید مهدی رجب بیگی

امروزه چه بسیار از زبان دوست و دشمن شنیده می شود که وضعیت معیشتی مردم وخیم است و باید سروسامان داده شود. مردم ما نیز قبل انتخابات ریاست جمهوری با اعتماد به شعارهای انتخاباتی نامزدها، رای خود را به صندوق ها انداختند، ولی متاسفانه اکنون که چندین ماه از انتخابات گذشته، عملکردها بیانگر زاویه داشتن خود با شعارهای انتخاباتی  نامزد منتخب را دارد، چرا که حداقل در زمینه مسایل اقتصادی و سر و سامان دادن آن قول صد روزه داده شده بود، کما اینکه وضعیت که بهتر نشد هیچ و دیدیم که وضعیت اقشار ضعیف جامعه نیز از قبل بدتر هم شد، و توزیع سبد کالا هم نتوانست تسلی بخش پیکر زخمی اقتصاد کشور باشد و بیانگر این بود که کار نیازبه کارشناسی بیشتر و دقیقتر در این عرصه رادارد. بنابراین از آنجا که مسایل اقتصادی یکی ازارکان مهم حکومت هاست،  باید، ریشه ای و حساب شده مورد توجه دولتمردان و متصدیان این حیطه قرار گیرد. که راهکارهای آن از سوی امام امت و پرچم دار انقلاب اسلامی بارهای متمادی مطرح شده و بحث اقتصاد مقاومتی را که باید سرلوحه حرکت در این حیطه قرار گیرد عنوان نموده اند.

اما در این مبحث بناست که از زاویه ای دیگر به مسایل مربوط به اقتصاد و امثالهم بپردازیم.

اگر به ابتدای انقلاب نگاهی اجمالی بیندازیم، غرب و مخصوصا آمریکا بعد از پیروزی انقلاب با در خطر دیدن منافع خود، به دنبال گرفتن محتوای انقلاب، از اصل انقلاب بوده و همچنین تا رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ کوششی غافل نبوده اند، قاعده هم همین است، چرا که از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار نیست....اما.....از دوست نه...  . بنابراین می بینیم که از همان روزهای اول انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی از هر راهی سود جسته تا اصل انقلاب ودر آن برهه مسئله جنگ را که برای انقلاب و اسلام یک مهم بودند، در اذهان عموم به فرع کشانده و با اصل قرار دادن مشکلات ناشی از جنگ(که البته هر جنگی پیامدهای ناگواری هم دارد و در جای خود مهم هستند که احدی منکر آن نیست از جمله گرانی، کمبود مایحتاج اولیه، آوارگی، بی پناهی و...) را اصل قرار دهند، و ماهیت و چرایی و اصل جنگ را به فراموشی بسپارند. خوشبختانه با توجهات خاصه حق تعالی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و تیز بینی و در صحنه بودن مردم متدین ایران اسلامی که اصل در آن برهه را، دفاع همه جانبه و پاسبانی و حراست از انقلاب و میهن اسلامی خود دانستند، غرب و نوکران داخلی آنها از رسیدن به اهداف خود باز ماندند،   متاسفانه عده ای باعث شدند که امام(ره) جام زهر را بنوشند و بر خلاف میل قطعنامه را بپذیرند، و این، مطلوبی که انقلاب ما به دنبال آن بود به هیچ وجه نبود.

و اما امروز نیز دشمن عرصه مقابله با اسلام و انقلاب را رها نکرده و مستعدتر از قبل با شگردهای جدید حضورفعالانه دارد، و می بینیم که در صدد هستند تا با همکاری نفوذی های دست به سینه خود، و اصل قرار دادن مسائل و مشکلات داخلی از جمله مسائل اقتصادی، هسته ای و...( که البته در جای خود مهم هستند و منکر آن نیستیم) مردم را از آرمان های انقلاب دور نگه داشته و به مردم ما بباورانند که اسلام وانقلاب ریشه مشکلات امروزی ایران اسلامی هستند، و با وارد کردن انواع تحریم ها، تبلیغات ومذاکره با ایران ،نتیجتا به ملت ما و مستضعفین و حق خواهان جهان بفهمانند،که غیر از راهی که غرب تدوین می کند راهی وجود ندارد و برای خلق مستضعف دنیا مرگی خاموش را به ارمغان آورده و عملا به آن نشان دهدند که انقلابی که با آن همه داعیه نتوانست کاری از پیش ببرد و نتیجتا آن همه شهید و جانباز و ویرانی و ... که با انقلاب خود متحمل شد بی نتیجه و بی اساس بوده و به آن ها بگوید که انقلاب اسلامی مجبور شد با ما وارد مذاکره شود یا به عبارتی، آمریکا می خواهد دشمن اصلی خود، خط امام (ره) را به سازش و مذاکره بکشاند تا آتش قیام را در دل خلق های مستضعف دنیا خاموش سازد . در حالی که انقلاب اسلامی یک حقیقت و مکتب و حرکتی است که به دنبال ساختن جامعه ای ایده آل است. جامعه ای که فلاح و رستگاری انسان را به دنبال دارد و در نتیجه موجب نابودی شیطان و شیطانیان خواهد شد.    

 

 

 

 

 

 

  • ۹۳/۰۲/۰۷
  • سیاوش کیانی

نظرات (۱)

خدایا می جنگیم و می جنگیم و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی