عبرت های تاریخ و وضع کنونی ما

عبرت ها به ما می گویند چه حادثه ای اتفاق افتاده و چه واقعه ای ممکن است اتفاق بیافتد. (امام خامنه ای روحی و قلبی فداء)

  • ۰
  • ۰
احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت؟! بسیاری از همکاران من به دلیل کار زیاد پیچ و مهره ای شده اند! این وصله های به دولت نمی چسبد!

صبح امروز رییس جمهور محمود احمدی نژاد برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد مجلس شد و اولین رییس جمهوری نام گرفت که بعد از 33 سال مورد سوال تعدادی از نمایندگان مردم قرار گرفت.
به گزارش مشرق؛ جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با پوشش گسترده خبرنگاران داخلی و خارجی همراه بود و شاید بتوان گفت که آخرین جلسه مجلس در سال 90 یکی از شلوغ ترین روزهای خود را پشت سر می گذارد.
در ابتدای ورود احمدی نژاد به مجلس رحیمی معاون اول رییس جمهور، میرتاج الدینی معاون پارلمانی، بقایی معاون اجرایی نهاد، حسینی وزیر ارشاد، فروزنده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی رییس جمهور، خلیلیان وزیر کشاورزی و تعداد دیگری از مسوولان دولتی وی را همراهی می کردند. همچنین کوچک زاده، حسینیان و ابوترابی فرد نیز از میان مجلسی ها به استقبال رییس جمهور رفتند.

در زمان استقرار احمدی نژاد در صندلی خود، بازار احوال پرسی نمایندگان با وی و معاونان و وزاری دولت داغ بود تا جایی که لاریجانی تصریح کرد؛ "آقایان رای گیری داریم، بفرمائید رای بدهید."


علی مطهری به عنوان منتخب نمایندگان برای سوال از احمدی نژاد در پشت تریبون قرار گرفت و 15 دقیقه وقت نیز برای وی در بر طبق آئین نامه در نظر گرفته شده بود. نکته جالب اینکه مطهری که همیشه تیغ انتقادش از دولت تیز است اینبار از رییس جمهور برای حضور در جلسه تشکر کرده و تاکید کرد: تخریب رییس جمهوری که بر حقوق هسته ای پافشاری کرده و در مقابل صهیونیست ها ایستاده کارآسانی نیست!
در زمان قرائت سوالات از رییس جمهور سکوت خاصی بر جلسه سوال از احمدی نژاد حکم فرما بود.
مطهری پس از قرائت چند سوال تصمیم گرفت برخی سوالات را به دلیل کمبود وقت نخواند و به شوخی خطاب به احمدی نژاد گفت: می ترسم وقت نرسد ولی اگر رییس جمهور وقت خود را به ما بدهد ما ادامه می دهیم. این درخواست مطهری که با خنده حضار همراه بود با پاسخ رییس جمهور که " وقت ما هم برای شما است" روبرو شد.
در همین حین برخی نمایندگان خطاب به مطهری تاکید داشتند که «همه را بخوان»! مطهری نیز خطاب به هیات رئیسه گفت: پس وقت را نگه دارید!
در میان صحبت های مطهری، و پیش از رفتن احمدی نژاد به پشت تریبون برای پاسخگویی به سوالات، حسینی وزیر اقتصاد نیز وارد مجلس شد.
صحبت های مطهری بیش از 15 دقیقه طول کشید و احمدی نژاد به محض ورود به پشت تریبون با اشاره به این موضوع گفت؛ اینجا مجلس است دیگر، فرد 3 دقیقه وقت می گیرد ولی 11 دقیقه صحبت می کند.
رییس جمهور تاکید می کند که «من آمادگی داشتم قبل از انتخابات به مجلس بیایم ولی احساس کردیم ممکن است بر انتخابات تاثیر بگذارد، و بعد هم همه تقصیرها را به گردن دولت می اندازند چون دیواری کوتاه تر از دیوار دولت نیست»
رییس جمهور با بیان اینکه شاگرد خوبی بوده است گفت: من سعی می کنم به همین دلیل سوالات را به ترتیب جواب بدهم!
احمدی نژاد درباره عدم پرداخت تسهیلات مترو با اشاره به کمک های دلت به مترو خطاب به نمایندگان گفت: شما یک سری به شهرداری بزنید و ببینید که این پو کجا خرج شده است؟ در همین حین علی مطهری از جای خود برخواست و تقاضای صحبت کرد ولی تلاش وی ناکام ماند.
در خلال پاسخ های رییس جمهور نامه ای توسط یکی از کارمندان مجلس به احمدی نژاد داده شد که وی نیز آنرا خواند. احتمالا این نامه از سوی سوال کنندگان از رییس جمهور ارسال شده بود.
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره 11 روز خانه نشینی خود با حالت خاصی گفت: احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت؟! بسیاری از همکاران من به دلیل کار زیاد پیچ و مهره ای شده اند! این وصله های به دولت نمی چسبد!
رئیس جمهور تاکید کرد: دسته بازی‌ها، باند بازی‌ها و گروه‌ بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است. اما اگر قرار شد در مسائل کشور اثر بگذارد، باید دورش را خط بکشیم.
رییس جمهور در ادامه ترجیح داد سر شوخی را با نمایندگان باز کند. وی ادامه داد: بالاخره آخر سال و شب عید است، بیاید مقداری با هم صفا کنیم!
رییس جمهور درحال پاسخ به سوالی درباره عدم اجرای قانون وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای این قانون خطاب به نمایندگان تصریح کرد: شما گفتید این وزارت تشکیل گردد! خوب بگردد! مگر ما گفتیم نگردد! مگر ما با گردیدن آن کار داریم؟
احمدی نژاد همچنین نامه خود به مجلس را در خلال معرفی وزیر ورزش و جوانان محترمانه خواند و با کنایه گفت: « این همه انتقاد کردید یکبار هم یکی گفت بالای چشمتان ابروست شما ناراحت می شوید و کار را به سوال می کشانید!»
احمدی نژاد درباره عزل متکی در سفر سنگال نیز گفت: من ماموریتی به متکی ندادم که به سنگال برود!
رییس جمهور درپاسخ به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب نیز تصریح کرد: ما گفتیم که اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهید! یک حرفی را هم در گوشی می گویم که کسی نشنود؛ چرا در زمان 22 بهمن و اینطور مناسبت ها به سراغ چهره هایی خاص می روید و نشان می دهید و بعد از آن در کنار دیگری وی را می گیرید؟
احمدی نژاد با تکرار چندباره این لفظ که « بیائید با هم شوخی کنیم» خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: تا حالا شما گناه نکردید، پس چرا با شما برخورد نشده است؟
احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ایرانی گری نیز با لفظ خاصی خطاب به نمایندگان سوال کننده گفت: داداش جون، عزیز من! ملت ایران ملت بزرگی است.
رییس جمهور ادامه داد: اینطور که شما می گویید حتما جنگ 8 ساله هم به دلیل حرف های ما است، یا مثلا دلیل سازش عرب ها با صهیونیست ها نیز تقصیر ماست؟ ولی من به شما می گویم که والله بالله خدا هم ایران را دوست دارد.
رییس جمهور که بعد از پاسخ به سوالات نمایندگان هنوز 20 دقیقه وقت برای صحبت داشت خطاب به نمایندگان گفت: حالا می شود از مجلس هم انتقاد کرد؟
احمدی نژاد خطاب به نمایندگان ملت اظهار داشت: به نظر شما چه کسی قانون شمول قانون خدمات کشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ کرد و مجلس و دیوان محاسبات را نیز از شمول آن خارج کرد. به نظر شما قانون خوب است اما برای دیگران!
وی افزود: یعنی آموزش و پرورشی‌ها، بهداشت و درمانی‌ها، نظامی‌ها، کارمندان دولت همه باید در چهارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق بگیرند، اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دستگاه‌های دیگر معاف هستند. ببینید چه کسی این کار را کرده است به نظر شما می‌شود آیا با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؛ کاری که در اصل 138 اتفاق افتاده است.
وی افزود: به ما می‌گویند شما چرا مانند یک عده نیستند ما از اول هم گفتیم که مشی بعضی‌ها را قبول نداریم و ما این را به صراحت اعلام کردیم و چیز مخفی نداریم.
احمدی نژاد اضافه کرد: ما آمده‌ایم که قطار مدیریت کشور را برگردانیم به ریل اصلی خود یعنی خط نورانی امام و ولایت. مقام معظم رهبری هم بارها این نکته را گفته و تاکید کرده‌اند که این دولت آمد و مسیر را دوباره به ریل برگرداند.
وی با تاکید بر اینکه اگر ما سکوت می‌کنیم در مقابل مطالب، این موضوع علامت تایید مطالب نیست، تصریح کرد: این علامت آن است که ما برای کشور دلسوز هستیم.
رئیس جمهور در ادامه متذکر شد به ما می‌گویند چرا می‌گویید ایران، پس چه بگوییم؛ حق اظهار نظر نداریم! اگر بقیه بگویند مکتب خراسان، مکتب ری، مکتب عراق، مکتب اصفهان، مکتب یونان اشکالی ندارد.
وی با بیان اینکه من باید به حکم وظیفه‌ام و سوگندی که خورده‌ام باید از آزادی بیان داشت: البته شما هم باید همین کار را بکنید. چرا برای اعلام نظری این همه جار و جنحال شده؛ می‌گویند چرا گفته‌اید ایران، اگر نگوییم ایران پس چه بگوییم بگویم انگلیس، آمریکا، ما ایرانی هستیم و با صدای بلند می‌گویم تا در تاریخ ثبت شود که ایران و تاریخ، فرهنگ، عظمت، ملت آن را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم.
رئیس جمهور خطاب به نمایندگان ملت تصریح کرد: این چیزی نیست که ما آن را پنهان کنیم و شما نیز ایران را دوست دارید. رودربایستی نکنید و آن را اعلام کنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن و حزب اللهی بودن است.
وی افزود: امام (ره) می‌گویند که عشق به وطن مقدس، 4 نفر از این ور و آن ور هجوم می‌کنند و می‌گویند ایران را بگذارید کنار؛ کجا را بچسبیم.
احمدی نژاد تاکید کرد: والله و بالله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می‌خواهید با خدا باشید این موضوع را اعلام کنید. ایران که دعوای قومی نیست معلوم است که جلوی همه قدرت‌های دنیا ایران است که حرف حق یعنی حرف امامت و ولایت را می‌زند.
وی در ادامه سخنان خود در مجلس با تاکید بر اینکه این دولت حتی ضعیف‌ترین قوانین را اجرا کرده است یادآور شد: اجازه نداده‌ایم که تبعات منفی آن (قوانین ضعیف) دامن ملت را بگیرد. ما بیشترین همکاری را با سایر قوا داشته‌ایم و تنها دولتی هستیم که از نمایندگان دعوت کرده‌ایم که به دولت تشریف بیاورند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما سخنان نمایندگان را ثبت کرده‌ایم خاطرنشان کرد: نمایندگانی که به دولت آمدند بیش از سایر وزراء سخن گفتند و ما نیز گفته‌ایم به روی چشم تا کشور را با هم اداره کنیم.
وی با اشاره به اصل 88 قانون اساسی خاطرنشان کرد: در این اصل آمده است که "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از 10 روز به تأخیر افتاد...".احمدی نژاد افزود: در این اصل می‌گوید که درباره یکی از وظایف آنان. بین خود و خدا، شما در یکی از موارد گفته‌اید که کدام یک از وظایف رئیس جمهور را سؤال کرده‌اید؟ اکثرش یا درباره اختیارات رئیس جمهور است و یا اصلا هیچ ارتباطی با رئیس جمهور ندارد که البته آئین نامه نیز رعایت نشده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: البته نمی‌شود چرا که بالاخره اصل 57، 60 ، 126 و 138 هست. همه اینها با هم است و نمی‌شود مصوبات دولت را یک طرفه لغو کرد؛این خلاف صریح قانون اساسی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه این یک شوخی است خطاب به نماینده ملت گفت که عصبانی نشوید؛ به نظر شما می‌شود با فشار دادن یک "شاستی" فوق لیسانس شد. آئین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می‌شود در آئین نامه برای دولت و سایر قوا تعیین تکلیف کرد به نظر من که نمی‌شود.
وی افزود: در همین دولت و مجلس عزیز که به همه نمایندگان ارادت داریم از آقای رئیس که خیلی مخلص‌اش هستیم تا تک تک شما‌ها که "خیلی‌‌تر" مخلص‌تان هستیم در همین جا ما متهم شدیم به یک میلیارد دلار تخلف از قانون و سوء استفاده.
احمدی نژاد تصریح کرد: 4 و 5 ماه ما در انتخابات فحش خوردیم تا پنج شنبه ممنوعیت تبلیغات که رئیس عزیز، فخیمه‌ محترم و مکرم دیوان محاسبات آمد در رادیو و تلویزیون گفت که احمدی نژاد دروغ می‌گوید و یک میلیارد تخلف کرده است که ما گفتیم البته این طوری نیست و بعدا که رسیدگی شد معلوم شد دولت تخلفی نکرده است. گزارش رسمی از کمیسیون اصل 90 آمد؛ خوب بود که اینها در همین مجلس عزیز قرائت می‌شد که ملت بدانند، دولت پاک است.
احمدی نژاد تصریح کرد: اخیرا یکی از همکاران، فرمان جنگ علیه دولت صادر کرده و گفته است که باید با دولت جنگید و اعلام کرده است نباید حتی یکی از اعضای هیئت دولت باقی بماند و گفته تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شود که البته والله و بالله رئیس جمهور کف خیابان و نوکر ملت است و گردنش نیز از مو باریک‌تر است.
وی ادامه داد: اگر واقعا جرأتی هست و قرار است یک کاری بشود 2 کلمه به بقیه بگویید بعد بفهمید که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ "نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم."
احمدی نژاد تاکید کرد که توهین به رئیس جمهور نشان شجاعت نیست. رئیس جمهور که کاری ندارد و تخریب هم نمی‌شود.
وی با بیان اینکه باز نیز شوخی می‌کنیم و شب عید است و می‌خواهیم مردم خوشحال کنیم، گفت: در نقاط مختلف دنیا یک زمان نظام ارباب رعیتی بود یکی ارباب بود و هزاران نفر رعیت بودند. اما الان دولت شده رعیت و بقیه دستور می دهند.
رییس جمهور باز هم تاکید می کنم که دارم شوخی می کنم و ادامه داد: دولت برای شکایت به شما باید به خود شما شکایت کند، حالا این مقدار شوخی دیگر کفایت می کند، اینها برای این بود که خوراک شب عید مردم و ما تامین شود و شاد باشم.
احمدی نژاد خطاب به نمایندگان تصریح کرد: سوال هایی که مطرح کردید خیلی آسان بود و فکر کنم طراح آن با شاسی زدن فوق لیسانس گرفته بود.
رییس جمهور در زمان پایان سخنانش خطاب به سوال کنندگان از خود گفت: اگر کمتر از 20 به من بدهید نامردید و بی انصافی است.
احمدی نژاد پس از اتمام اظهاراتش مستقیما از صحن مجلس خارج شد و تعدادی از نمایندگان نیز به دنبال وی بیرون رفتند.

..

  • ۹۰/۱۲/۲۵
  • سیاوش کیانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی